2011-09-13
 23:33:28

Vad vill jag bli när jag blir stor?

Jag börjar få panik över mitt liv.

Jag gillar verkligen min utbildning och känner att det är min grej, men jag tycker att det är jobbigt när utbildningen är så bred så att jag inte kan säga att jag blir ex lärare, läkare, sjukgymnast. Jag funderar på att söka en kurs till våren och köra dubbelt några veckor. "Arbetsmiljö - ergonomi". Känns som att det kan vara ett bra tillägg till Health Promotion ifall jag väljer den inriktningen, men vad vet jag? Jag ska boka in ett möte med vår studievägledare och förhoppningsvis få lite klarhet i allt. Och få lite tips på fristående kurser som kan vara bra att ha när man söker jobb.

Till våren ska jag välja inriktning:
- Ledarskap och organisation (Sport Management) Denna inriktning ger dig fördjupade kunskaper inom ledarskap, idrottens organisation, evenemangs- och projektledning. Du får även kunskaper om idrottsjuridik, informatik och företagsekonomi. En bra grund för att arbeta med att leda och utveckla idrottsrelaterad verksamhet. (idrottskonsulent, utbildningskonsulent, utvecklingskonsulent, förbunds- och föreningsutvecklare, projektledare, projektsamordnare, idrottspedagog, verksamhetschef, medlemsrådgivare, organisationskonsult, sportchef, kanslichef, föreningskonsulent, klubbdirektör och sportmanager)
- Ledarskap och hälsa/friskvård (Health Promotion)
Denna inriktning ger dig fördjupade kunskaper om vad begreppen friskvård och hälsa innebär och hur du kan arbeta med förebyggande friskvård. Du får också kunskap om fysisk aktivitet, idrottsmedicin och kost. En bra grund för att kunna leda friskvårdsarbete i organisationer eller företag. (friskvårdskonsulent, friskvårdskoordinator, friskvårdsutvecklare, företagsrådgivare, gruppträningsansvarig, gruppträningskoordinator, hälsopedagog, hälsoutvecklare, hälsoinspiratör, idrottskonsulent, idrottspedagog och hälsostrateg)

Vad fasen vill jag bli? Vore kul att få veta vad alla sånna här titlar betyder och vad man egentligen jobbar med.


Terese
PUBLICERAT: 2011-09-14, 10:21:54

Jag läste den kursen i våras, ergonomin alltså. Om det är den som är en del i Arbetsmiljöingenjörernas program? Det kan nog vara något! Du fixar det lätt eftersom du redan har anatomibiten. Hör av dig om du har några frågor!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: