2011-05-27
 12:24:19

Dag 4 och första paniken

Det är jobbigt att känna sig otillräcklig. Mille är världens sötaste och jättelugn och go vid tillfällen. Ibland busar han och verkar jätteglad, men ibland får han typ.. damp. Det känns så iaf. Han blir okontaktbar, flyger hit och dit och har vid vissa tillfällen börjat jucka. Det är typ det värsta jag vet och jag får panik när en hund gör så, jag vet inte varför.

Han är ju bara en liten valp så hans beteende är ju helt normalt (utifrån vad jag läst), men det är så jobbigt att inte ha kontroll över situationen. Jag längtar verkligen tills Johan är ledig och kan hjälpa mig. Det är som att jag känner en sorts press över att uppfostra honom på rätt sätt.

Jag har aldrig haft sånt här ansvar över en valp så jag vet ju egentligen ingenting om det, men jag försöker läsa så mycket som möjligt för att lära mig.


Mia Winroth
PUBLICERAT: 2011-05-27, 14:15:52 | URL: http://www.aaniston.se

:) Mille är en helt normal whippetvalp.. Valpen vi har här hemma den ensamma valpen. Hon springer som en projektil fram och tillbaka och påminner mig så mycket om när hennes mormorsmor var liten då hade hon en gummianka som hon sprang med från 04.30 varje vardagmorgon och hon kastade den upp i bokhyllan och gardiner. Man fick många goda skratt på varje ställe man hittade denna gummi anka som dessutom pep hela tiden.

Tror nog att Mille killen lugnar ner sig snart. Annars så får vi träffas och låta valparna springa av sig och leka tillsammans på en säker plats.



:)

Hälsningar

Mia



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: