2011-03-11
 10:02:44

Vurpa med cykeln

Min tanke var att gå till jobbet idag eftersom jag hatar att cykla. Men då jag var sådär morgonseg och klockan rann iväg till 07.50 hade jag inget annat val än att ta cykeln. Big mistake!

Jag cyklade med Johan halva dagen innan han svängde av mot sitt jobb. När jag sen kom upp från tunneln vid bågenhusen tänkte jag att det skulle vara smart att cykla på bilvägen eftersom den iaf var plogad. Jag väntade tills det blev rött för bilarna innan jag cyklade iväg. Vad jag inte tänkte på var att dom från andra sidan fick grönt och svängde över i samma riktning som mig. Jag brassade på iaf och hade en stor taxibuss bakom mig. När jag kom i höjd med USM skulle jag börja svänga in mot sidan och ta mig från bilvägen. BAM! Cykeln gled iväg och jag ramlade till marken i en smäll. Eftersom jag visste att jag hade en bil precis bakom blev jag först livrädd och tänkte att den skulle köra över mig. Som tur var körde bilen sakta och anade säkert att jag skulle drutta.

Som sagt, jag och cyklar går inte ihop. Nu kommer jag inte att cykla förrän marken är bar, det är ett som är säkert!

Vars tog vårkänslan vägen? Igår när jag tittade på yr.no visade sidan -10 och snö nästa vecka. Nu ser det iaf bättre ut och jag börjar återfå hoppet.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: