2011-03-01
 20:19:07

Som vanligt, allt och ingenting.

Då var snart en till dag till ända. Tiden går snabbt. Dagens andra föreläsning började med en livlig diskussion mellan läraren och en del studenter, väldigt underhållande. Det slutade med många sura miner!

Bilen är hämtat och jättefin. Så otroligt skönt att köra en ny bil. Jag surfar runt för att hitta något bra sätesskydd till passagerarsätet eftersom vår framtida hund förmodligen kommer att sitta där mest. Texas älskade ju att sitta i framsätet, själv eller i knäet på någon av oss. Så för att slippa en jättehårig bil känns det praktiskt med ett sätesskydd bara, som man kan ta av och på. Plus att Texas hade en tendens att glida runt på sätet när han satt upp, så ett "halkbart" skydd skulle nog underlätta en del för hunden också! :) Det känns som att vi ska få barn... haha!

Mathilda har varit här en stund. Vi har pluggat inför hennes NK-prov. Nu sitter jag själv här i köket och ska sammanfatta föreläsningen om respirationssystemet. Imorgon förmiddag har vi föreläsning om Anpassning till aerob och anaerob träning. En föreläsning som jag Inte kommer att gå på eftersom vi än en gång har läraren som inte riktigt lärt sig förklara på ett givande sätt. Så jag kommer att plugga det själv istället och börja med en uppgiften vi ska sitta med imorgon eftermiddag.

Jag har kollat in schemat inför nästa kurs, looking good! Vi har hemtenta från tisdagen innan påsk till fredagen på påsklovet vilket innebär LÅNGLEDIGT. Tentan ska ju såklart skrivas men så skönt att kunna göra det hemifrån och ev kunna åka till fjällen tors-sön (om vi inte har träning). Sen har vi ingen fler tenta innan sommarlovet som börjar 31 maj, endast inlämningsuppgifter. I like!

Nej, men kanske dags att sätta igång med sammanfattningen då eftersom Man U - Chelsea börjar snart. Insåg nu när jag tittade på åhörarkopiorna att jag nog var väldigt trött på föreläsning...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: