2011-03-16
 15:45:32

Slapp undan p-bot

Vi drog från skolan lite tidigare idag då det praktiskt momentet var För simpelt för att ens vänta 4h på. Så istället för Iksu blev det Tenton. Jag parkerade som vanligt på den stora parkeringen där det egentligen krävs tillstånd för att stå, men eftersom många jag vet parkerar där utan att någonsin få en p-bot så har jag alltid gjort det också. Men så idag när jag kom tillbaka till bilen så kommer det en vit bil och ställer sig bakom min, tryckte ned rutan och sa "Nu hade du tur". Eftersom det inte var något reklam eller nåt på bilen var jag tvungen att fråga: "Vad menar du?". Då tog han upp en p-lapp och visade mig. "Men jag slapp undan idag va?, frågade jag". "Ja, det gör du. Spelar du i Umeå Södra eller?", svarade han. "Ja, sa jag." "Hälsa dina lagkamrater och UIK-tjejerna också om du känner dom att man inte får stå på den här parkeringen utan tillstånd!".

Så alla Södra-tjejer och UIK-tjejer som alltid stå där, don't do it hädanefter!

Och stort tack till gubben som var snäll med mig. Han förstod nog att jag var fattig student! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: