2011-03-03
 15:51:09

Men din jävla idiot

Då har man blivit kallad "Din jävla idiot!" av en granne också.

Till berättelsen:
Vi har en sur gubbe på omkring 65år som bor i huset mitt emot oss. På vintrarna kör han väldigt gärna omkring med sin snöslunga på deras parkering. Han bryr sig gärna i saker som inte rör honom och han har vid ett flertal gånger lagt kommentarer på hur och var vi parkerar. Jag vet inte om de andra i huset som parkerar som oss fått höra samma sak men oss är han på iaf. Eftersom inte vi har parkering så datumparkerar vi och står alltså varannat dygn på "deras" sida av vägen.

Så idag när jag kom och parkerade som vanligt och börjar gå mot dörrporten hör jag honom skrika med sur gubbröst: "ÖJ, du kanske ska flytta på bilen!?!?" Jag svara: "Jag har tyvärr ingen annan parkering så jag står nog kvar där." Han: "Men du har väl för fan sett plogbilen köra förbi???" Jag: "Nej tyvärr och jag kommer att stå kvar där." Han: "Men DIN JÄVLA IDIOT!!!!". Jag går in.

Gubben har otroligt lite liv och jag orkar egentligen inte lägga energi på honom, men va fan. Så irriterande. Varför kan han inte bara ropa till mig: "Du, plogbilen körde nyss förbi. Om du flyttar bilen kan vi bli av med snökanten, det vore väl bra?". Eller nåt sånt? Hade han bett snällt hade jag övervägt att flytta bilen men med den där tonen och sen att det just var han gjorde att jag inte ens tänkte tanken. Och sen... han har ju SIN egen fina parkering som han själv skottar varje dag, varför ska han bry sig om vägen där vi andra parkerar, den kan omöjligt störa honom nånting.

En diss till honom!


Forssa
PUBLICERAT: 2011-03-04, 10:03:30 | URL: http://shortanna.blogg.se/

ÄLSKAR DETTA! Haha, vi har det exakt likadant. Människan vet vilken cykel som hör ihop med vem. Vilka som kommer och går på "udda" och vanliga tider om dagarna. T.o.m vilka som har systemkassar hem på datum, och till det hör ju också att det ser otrevligt ut att gå in i sin lägenhet med systemkassar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: