2011-03-22
 17:09:40

Key to success

Idag har jag hunnit med att:
- Surfa för mkt.
- Gå en promenad + handla.
- Måla ett tredje varv på byråernas ovansida.
- Göra i ordning en reseräkning.
- Legat i sängen och halvslumrat i 30min.
- Laga mat.

Jag har alltså hunnit med alldeles för mycket eftersom min plan var att ägna sex timmar åt plugget. 
Men imorgon, då jäklar. Då ska jag och en klasskompisar förhöra varandra hela förmiddagen. Sen ska jag träffa Patricia på eftermiddagen och plugga det sista. Hon läser nämligen samma sak som mig just nu, så därför kan vi hjälpa varandra. Men som sagt, min magkänsla säger mig att jag kan vara hur lugn som helst så därför tänker jag inte stressa upp mig även fast jag tentapluggat så pass lite.



Min nyckel är att:
- Vara alert och uppmärksam på föreläsningarna samt anteckna.
- Inom 2-3 dagar efter föreläsningen göra en sammanfattning och läsa mer på det som kändes oklart.
- Skumma igenom sammanfattningarna ca två gånger i veckan för att repetera och inte glömma.

Detta har fungerat hittills så jag kör på det även denna gång. Dock får jag lite panik över att jag är så självsäker, tänk om det går åt helvette? Shit.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: