2011-06-03
 00:13:41

Som ett barn - ansvar!

Kvällspromenaden blev längre än vanligt. Jag bestämde mig för att han skulle kissa och bajsa innan vi gick in, för att slippa gå ut igen sen.. det tog 45min innan han ville bajsa. Sen drog han mycket i kopplet och var allmänt speedad. Jag körde med tips jag läst om på internet för att träna honom. Ex när han drar i kopplet så står jag bara still så att han fattar att det inte hjälper och när han börja komma mot mig istället så berömmer jag honom. Sen när han blir så där exalterad och hoppar/juckar mot en så ignorerar jag bara och går därifrån, då slutar han. Det känns verkligen som att vi måste vara väldigt konsekvent hela tiden för att lära honom.

Det är fasen inte lätt med valp men jag är sjukt motiverad att träna honom så att han blir en fin och glad hund. Han har stor potential men det kommer att krävas övning.

Som jag läst: Man får den hund man förtjänar. Dvs, hunden blir som man uppfostrar den.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: