2011-06-07
 23:49:17

Då var det slut för idag

Det har varit en supertrevlig kväll på Allstar tillsammans med tjejerna i laget. God mat och bra fotboll.

Direk jag kom hem tog jag med mig Mille ut. Jag tränade honom utifrån det jag läst och om jag inte inbillar mig så fattade han poängen efter ett tag. Vi tränade på att han ska komma när jag säger "Mille, kom!" och inte stanna och lukta på ALLT. Han är ju en valp så självklart ska han få lukta ibland, men inte varje meter. Från början var han trotsig och drog i kopplet, men när han stannade upp, tittade på mig och gick åt mitt håll fick han en belöning i form av godis eller bus. När vi gick hem från parken kom han direkt jag sa "Mille, kom!". Så nu gäller det att fortsätta med träningen varje dag så att det sätter sig i ryggmärgen.

Det här med att göra honom rumsren går däremot inge vidare. Det gick så himla bra förra veckan men igår och idag har han kissat inne, fastän vi var ute med honom 30min innan. Hm.. funderar på om vi är slarviga med att verkligen berömma när han gör det utomhus. Tips vad man mer kan göra?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: