2011-01-27
 16:01:35

Mykoplasma?

Ännu en föreläsning avklarad. Idag fick vi lära oss om knäskador. Väldigt intressant faktiskt.

Idag har jag även farit på Norrlandsklinikens Hälsocentral som finns på Iksu. Efter nattens hostkaos kände jag att det var dags att kolla upp den. Han sa att han mest troligt tror att det är mykoplasma, men att dom inte tar några tester för det. Jag kunde få penicillin om jag ville men eftersom kroppen även kan ta hand om det själv blev det så. Jag får träna, men eftersom man kan utveckla hjärtmuskelinflammation (som med allt annat) så ska jag lyssna på kroppen. Det blir alltså lite mer lågintensiv träning, bara för att hålla igång. Sen fick jag även utskrivet Bricanyl som han tror kommer lindra hostan medan jag tränar. Skönt. Så nu hoppas jag att den ger sig inom 3 veckor till för annars måste jag åka tillbaka. Plus att det vore skönt att få sova bredvid sin pojkvän varje natt..

Nu ska jag slänga ihop middag och sen ska jag och Johan åka och vara barnvakt till Alfred hela kvällen. MYS! Jag har längtat länga efter att få vara barnvakt igen så det ska bli superroligt! :) Datorn och allt plugg kommer att tas med så att jag kan göra någon nytta sen när Alfred har somnat.


sofia
PUBLICERAT: 2011-01-27, 18:17:52

Meh!! Att jag sa till dig i söndags att det kunde vara mykoplasma, också var det så! sjukt! Hoppas det går över snabbt:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: