2011-01-31
 13:28:56

Tankar om studier

Dagens föreläsning handlade om Sjukdomar & Idrott. 3½h och jag lyckades hålla uppe koncentrationen all the way. Bra! Det var faktiskt väldigt intressant.

Nu har jag slängt i mig lite lunch. Vi får en hemtenta på anatomin så jag har verkligen ingen motivation alls till att plugga inför det, eftersom jag ändå kommer att kunna sitta med alla papper. Jag kan i princip alla ben, alla "stora" muskler, samt några mindre och har lite koll på ursprung och fäste. När vi får hemtentan kommer vi även att få ett kompendie med 140 frågor att öva på inför salstentan som är den 16 februari. Läraren sa att om vi kan dom frågorna kommer vi att klara tentan galant, så jag orkar verkligen inte läsa nåt förrän jag får det där. Så om jag kör igång i helgen bör det inte vara några problem alls!

Jag hade många lediga förmiddagar och eftermiddagar i höstas men kunde inte koppla av det minsta. Jag kände hela tiden en ständig press att läsa, läsa och läsa! Nu känns det annorlunda, kanske mycket på grund av att det är ett helt annat ämne. I höstas var det pedagogik, nu är det medicin. Det som är bra med medicin är att det är som det är. Det är inte en massa olika teorier, man behöver inte analysera och diskutera allt. Det är som det är, lär man sig det så kan man det. That's it! Otroligt skönt. Men också svårt såklart. Det går ju inte direkt att komma på en tenta och ordbajsa. Men jag gillar det. Det är skönt med omväxling. Nyttigt!

Men frågan är ju vad man ska hitta på nu? Sängbordet är färdigmålat och blev jättebra. Jag tog mycket mer färg när jag målade första varvet och det gjorde susen. Hade jag haft bil nu hade jag åkt och köpt mer färg för att kunna börja måla andra sängbordet och sen påbörja sängramen. Men som sagt, vad ska jag nu hitta på?

Ikväll blir det iaf träning och både innan och efter träningen ska jag hjälpa Patricia att fixa i ordning i hennes lägenhet så hon nu får tillbaka. Det ska bli kul! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: