2011-01-18
 12:56:03

Som student får man börja tänka mer ekonomiskt

Jag fick ett plötsligt sug av att pyssla. Vi har ju i princip bara ekfärgade möbler i lägenheten och jag skulle verkligen vilja byta ut det till vitt. Samma möbler, men i vitt. Men att köpa nytt kommer inte på tal, så till helgen planerar jag att köpa det som behövs för att måla om en möbel. Jag kommer att göra ett test på ena malmbyrån vi har i sovrummet, då den ändå är trasig och behöver byas ut (pga av att jag monterade den fel och sen fick damp när jag försökte göra om och rätt.. det blev helt fel alltså, haha). Med tvättning, slipning, grundmålning och målning borde det kunna bli bra. Tänk dessuom vilka pengar man kan spara på att bara måla om istället för att köpa helt nytt!


Listerna innan tyckte jag inte var direkt snygga, så jag använde färgen som blev över från då jag målade om köket. Målarfärg som riksbyggen dessutom betalade. Jag är nöjd med resultatet. Nu ser det dessutom ut som en gammaldags list och det gillar jag! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: