2010-09-08
 14:35:05

Skolarbete i massor

Vi har nu fått instruktioner till de tre gruppuppgifterna vi ska jobba med framöver.
Uppgift 1: Välja en epok och skriv om idrotten under den epoken och jämför med hur idrotten är idag. Vi har valt Medeltiden. (Inlämning + redovisning)
Uppgift 2: Välj en profil/idrott och skriv om den. Vi har valt Boule. (Inlämning + redovisning)
Uppgift 3: Frågor gällande Idrottsutövande. 7st frågor. (Inlämning)
Extrauppgift: Ta reda på hur man gör eld på olika sätt. (Presenteras vid campingtripen till Fidodalen)

Det är rätt mycket på samma gång och vi har drygt tre veckor på oss. Men jag tycker det är så kul. Jag har dessutom en kanongrupp som verkar lika motiverade som mig och inte vill lämna något till sista sekund. Ska iofs inte säga att det är mycket att göra då jag inte har något att jämföra med! ;) Finns säkert dom som har det betydligt värre. Detta är dessutom simpla uppgifter enligt mig.

Ett stort plus också till Google Docs som är världens bästa påhitt. Stort hjälpmedel då man jobbar i grupp och inte vill sitta på skolan varje gång man ska jobba med grupparbetet.

Här har jag byggt upp en liten plugghörna där jag kommer spendera rätt mycket tid framöver. Lyssnar på musik via TV'n. Optimala förutsättningar förutom att stolen inte är den bästa för mig.


Det är så roligt att se hur Texas är på dagarna eftersom vi tidigare bara varit med honom snabbis på lunchen och sen på kvällarna. Det är ungefär såhär han tillbringar sina dagar även fast jag är hemma. Han ligger i soffan, gärna med en filt över sig så han får ett mörker. Annars ligger han på sängen och stoppar huvudet under en kudde eller under täcket så han även där får mörkt. Vilken kung han är!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: