2010-09-21
 13:53:04

Sammanfattning av FIDO

FIDO är över jag kommer inte göra om det.. förrän nästa vecka.

Jag ville dö på cykelturen dit igår. Jag fick mjölksyra bara av att cykla till IKSU för samlingen. Och då hade resan inte ens börjat. Det tog sammanlagt 3h att cykla till FIDO-dalen eftersom vi skulle ta världens omväg. Det blev några stopp för att vänta in dem som inte hängde med i tempot.

I övrigt igår hade vi lite aktiviteter men sen rätt mycket fritid. Jag personligen tyckte det var segt eftersom det blev så kallt på kvällen. Det var dock mysigt när vi hängde i vårt tält, kröp ner i våra sovsäckar och körde olika frågelekar där man fick lära känna varandra lite närmare. Vi hade även eldvakter under nattens gång. Jag och A hade första passet vilket var bäst eftersom alla ändå var vakna då. Men när passet var slut vid 01.00 var jag snabb på att somna.

Imorse steg vi upp vid 08.00, hade mer aktiviteter. Otroligt segt. Sen kom regnet. Man blev dyblöt och ville cykla hem. Vid 11.45 började cykelturen hem. Tempot var betydligt högre än på ditvägen plus att vi nu fick ta den snabbaste vägen hem som var på ungefär 2 mil. Det tog 1½h hem och nu har jag så satans ont i benen. Baksida lår, framsida lår, rumpan, vaderna. Om matchen i söndags var krävande med underlaget så går det inte att jämföra med detta. Jag gör INTE om det frivilligt kan jag säga.

Nästa vecka är det ju dock dags igen. Men kanotpaddling då. Och istället för militärtält ska vi tillverka våra egna vindskydd. Grattis... Kommer inte att bli varmt och inte kul heller. Hoppas bara att vi slipper regnet.

Nu ska jag hoppa in i en stekhet dusch, ta på mig myskläder och krypa ner under ett täcka och återfå värmen i kroppen. Ska ta och plugga lite samtidigt så jag gör någon nytta.

Förhoppningsvis får jag ledig ikväll från träningen alt får träna lättare. Kroppen är verkligen mör. Sen blir det en riktig myskväll med ljus och film med mina kanonkillar som jag verkligen saknat.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: