2010-09-30
 15:20:23

Åter igen en resumé

Vi är tillbaka från ännu en skogstur. Sista skogsturen och det känns så skönt. Just dessa moment på denna kurs är otroligt ovärda eftersom vi inte gör ett piss. Igår åkte vi till Bjurholm 09.00 och började paddlingen vid 11.00. Vi hade otroligt tur med vädret och det var synd att man inte tog med sig kameran för ni förstår inte hur vackert allt var. Spegelblank Öreälv, träd o alla olika färger osv. Anledningen till att det förmodligen inte tog några kort av någon är på grund av risken att falla i. Nu hade IVP turen med sig, ingen druttade i. Aja, men vi kom i alla fall fram vid 13.00 och därefter var det fri aktivitet resten av resan... SUCK!

Vi byggde vårt vindskydd, lagade mat, började så smått frysa när solen gick i moln, gick runt och pratade med folk, tittade på klockan varje minut i prinicip.. väntade på att klockan skulle bli läggdags.

Vid 23.00 började vi elda vid vårt tält. Innan dess satt vi vid andras eldar och hängde eftersom vi ville ha kvar ved själva så vi kunde elda hela natten.

Vid 01.00 somnade jag iaf första gången. Väcktes sen kl 02.00 då det var min tur att vara eldvakt fram till 03.00. 05.00 vaknade jag igen av en massa bök vid mitt huvud, somnade om och vaknade sen 07.00. God morgon!

Även idag har vi haft tur med vädret och det var nog ännu mer vackert denna paddeltur.

Min tanke när jag kom hem var att lägga mig och sova, men det blev en promenad och lektur med Texas, en sväng på Konsum City för att inhandla färsk lax och potatis och en sväng ner i tvättstugan för att tvätta.. PUST!

Nu ska jag iaf lägga mig ner i ca 40min och vila innan jag ska hämta upp tvätten och börja laga mat. Sen är det träning, Idol och sömn. Skönt med helg snart!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: