2010-10-26
 20:24:00

Oväntat besök

Idag vid 15.45 knackade det på dörren. Jag gick med stor förväntan och öppnade. Där stod en kille i 25års-åldern. Han presenterade sig och bad om att få ställa några frågor om våra städvanor. Visst, tänkte jag, det blir kul. Han ville veta vad vi hade för dammsugare, hur länge vi haft den osv. Sen berättade han att han var säljare och åkte runt och knackade dörr för att få visa och sälja dammsugare. Jag sa direkt att jag inte är intresserad av att köpa någon, men han ville ändå visa den och dess kvalitéer.

Så in kom killen med en stor väska, började packa upp dammsugaren, olika munstycken osv. Han pratade otroligt mycket och var verkligen taggad på att berätta om produkten. Sen började han dammsuga vår rumsmatta (tack gode gud för det). Efter första svängen tog han ut dammsugarpåsen och hällde ut allt damm på golvet.. och ni ska bara veta hur mycket damm det var!! Helt sjukt. Sen drog han några svängar på mattan, på soffan och hällde efter varje sväng ut allt damm. Det var verkligen en superduper bra dammsugare som hade massor av kvalitéer. Och jag är otroligt tacksam till killen som verkligen ville komma in och visa dammsugaren och på köpet städa lite i vår lägenhet. Han stannade dessutom 45min så ni kan förstå hur mycket han snackade om den där dammsugaren. Men det är roligt med entusiastiska säljare, det ger jag ett extra plus för.

Det blev som sagt inget köp. Dammsugaren med det ordinarie munstycket gick på drygt 13.000. Dock har den en livslängd på mellan 20-30år, så man skulle säkert tjäna bra på att köpa en, men.. inte idag! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: