2010-10-31
 21:42:16

Mumsig middag

Kycklingpajen blev riktigt god. Det var faktiskt "matpajlagningspremiär" för mig.
Som vanligt följde jag inte receptet helt och hållet. Istället för vanligt mjöl tog jag fullkornsmjöl och istället för jalapenjos slänge jag i röd och gul paprika. Men som sagt, resultatet blev riktigt bra så detta kommer att göras fler gånger.


Ingredienser


2,25 dl 
75 gram 
1,5 msk 
2,25 msk 
0,75 st 
1,5 st 
225 gram 
150 gram 
0,75 burk(ar) 
300 gram 
300 gram 
4,5 st 
375 gram 

Tillagning


1. Sätt ugnen på 225°C. Gör pajdegen. Blanda mjöl och smör till en grynig massa i en bunke eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut pajdegen i en smord ugnssäker form, och grädda ca 10 min.

2. Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Hacka löken och skiva champinjonerna. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl!

3. Riv osten. Bred ut jalapeños och kycklingröra i pajskalet. Strö över osten.

4. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält. Servera med Old El Paso Picante Salsa Dip eller Thick´n Chunky Original Salsa och en grönsallad.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: