2010-11-15
 18:35:52

Lugna måndag

08.15 - 10.00 hade vi seminarie om vår observationsrapport. Lätt som en plätt.

Efter det åkte jag runt på ett antal affärer i hopp om att hitta en kökslampa och en lampa till vardagsrumsfönstret. Hittade inget av det så istället blev det ljus, ljuslyktor, ugnsvante och kökshandduk (röda inför julen), tre små träbokstäver = K Ö K samt inslagspapper inför alla julklappar.

Efter shoppingturen åkte jag hem och pysslade på i lägenheten. Torkade av elementet i köket ordentligt, torkade av alla fläckar på köksluckorna, slet bort en ful plastmatta ur städskåpet och målade med vit färg på den fula ytan istället, lagade mat och torkade ur micron.

Imorgon ska jag kliva upp 07.00 och börja tvätta. Det ska "stor-tvättas". Tyget på soffan, fotöljerna och alla kuddfodral ska tvättas, samt vanliga kläder. Under tiden allt sånt är i tvätten ska jag börja förbereda inför kommande kurs, hämta en pärm på jobbet så jag kan sätta in allt från föregående kurser och sen dona på lite. På eftermiddagen ska jag ner på stan en sväng och köpa första julklappen, till Patricia! :)

Som ni ser, jag kan inte riktigt bara ta sovmorgon och ligga i soffan hela dagen då jag är ledig. Men det är ingenting jag vill heller, inte just nu. Jag tycker faktiskt att det är roligt att göra sånna här grejer! :) Och det gäller väl att hålla på så länge jag tycker det är kul, sen får Johan ta över.. ;) Haha!

Nu blir det att hoppa in i duschen eftersom jag och Johan precis varit på Tenton o sprungit plus gymmat. Duktiga är vi! Trevlig kväll!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: