2010-05-21
 17:17:20

En "ledig" söndag

På söndag är första dagen på riktigt länge som jag och Johan är ledig tillsammans en hel dag och en hel kväll. Det ser jag fram emot. På veckorna hinner vi aldrig göra något eftersom båda tränar och vi är klara 21.00. På helgerna har haft oftast match lördag och vi söndag, så då försvinner dagarna där. Så på söndag, då jäklar. Jag sitter fortfarande och hoppas på ett mirakel; att solen ska skina. Kl 12.00 ska vi i alla fall åka och spela brändboll med hans gamla Mariedalskompisar. Det blir kul. Och som sagt, jag hoppas på sol. Isf ska jag göra en picknick och ta med min man ut på en gräsplätt någonstans och ha kvalitetstid i solen. Sen blir det självklart grillning till middag.

Nu tror jag dock att jag sitter och drömmer lite för mycket. Yr.no visar regn plus att jag i skrivande stund kom på att han har träning på kvällen. Och även jag måste väl träna någon gång under dagen. Men grillning blir det ändå, även om det blir sen middag.

Det blir skönt med semester och uppehåll från fotbollen samtidigt, då kan man äntligen göra saker. Åka och hälsa på mormor är ett måste. Det är något speciellt med att vara där. En speciell harmoni.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: