2010-03-12
 20:45:16

Jag funderar och funderar..

IDROTTSVETENSKAPLIGA PROGRAMMET
Gemensamma kurser innan man väljer inriktning är: Idrottspedagogik, Leadership in Sport and Health Promotion Activities, Idrottsmedicin, Idrottspsykologi, Företagsekonomi.

Frågar du mig så verkar det bara vara roliga kurser. Idrottsrelaterade kurser kan väl inte vara annat än intressant?

Inriktning 1:
Ledarskap & Hälsa friskvård
(Kost och näring, Idrottspedagogik och hälsopromotion, Idrottspedagogik, ledarskap och friskvård, Friskvårdsmetodik, Idrottsmedicin G2)

Och det här är exempel på vad man kan bli med denna inriktning:
Friskvårdskonsulent
Friskvårdskoordinator
Friskvårdsutvecklare
Företagsrådgivare
Gruppträningsansvarig
Gruppträningskoordinator
Head instructor
Hälsopedagog
Hälsoutvecklare
Hälsoinspiratör
Idrottskonsulent
Idrottspedagog
Hälsostrateg

Inriktining 2:
Ledarskap & Organisation
(Idrottspedagogik och sport management, Informatik, Idrottsjuridik, Företagsekonomi)

Och det här är exempel på vad man kan bli med denna inriktning:
Idrottskonsulent
Utbildnings-/utvecklingskonsulent
Förbunds- och Föreningsutvecklare
Projektledare/ Projektsamordnare
Idrottspedagog
Verksamhetschef
Medlemsrådgivare
Organisationskonsult
Sportchef
Kanslichef
Föreningskonsulent
Klubbdirektör
Sportmanager

Det finns flera jobb ovan som lockar mig. Det skulle ju inte vara fel med någon av nedanstående:


Haha! Shit vad jag drömmer. Men vem vet, om 10 år får vi se vars jag befinner mig! :) SPÄNNANDE!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: