2010-03-16
 21:12:10

Hur klarar man sig på hälften?

En jobbigt sak när det gäller studier är ju pengar. Nu har man så att man klarar sig och har över. Man kan unna sig, man kan resa, man kan köpa middag om man inte orkar laga, man kan shoppa ifall man har behov av det.

Har suttit och gjort en budget över inkomster, utgifter och sparande. När jag räknar med vad jag får i studiebidrag, tar i lån och förhoppningsvis kan jobba in så är det ungefär hälften av vad jag får ihop på en månad nu. HUR SKA DET GÅ? Har iofs bara räknat på att ta 2000kr i studielån. Jag vet att jag kommer att måsta ta mer men det gör ont i hjärtat när jag tänker på att jag måste betala av lånen varje månad sen när jag får jobb.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kanske man ser ut ungefär sådär i håret efter fredagens klipp och färg?


Anna
PUBLICERAT: 2010-03-17, 12:31:51

Det kan vi nog fixa ;)


Maria
PUBLICERAT: 2010-03-17, 16:04:06

Studielånet är det bästa lånet du nånsin kan ta. För det har ingen ränta så det du betalar kommer aldrig öka i värde. Jag tycker absolut att du ska börja plugga. Studentlivet är wuunderful!


hemlig älskarinna
PUBLICERAT: 2010-03-18, 16:45:19

du kommer bli en puma, men asså en fågel viskade i mitt öra att du skulle vara fettsnygg i lite mörkare... vet inte vem,. hon är fettcool dock!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: