2010-03-11
 21:28:44

Var ska man förvara allt?

Vi har stora problem med förvaring hemma. Det finns alldeles för mycket kläder, träningskläder, handukkar och sängkläder. Strax efter jag flyttade in köpte vi en till sån här malmbyrå så vi kunde få varsin att förvara kläder i. Jag tog på mig projektet att montera ihop den och fick efter att tag ett lättare vansinnesutbrott vilket resluterade i lättare skador på byrån, invärtes. Så ända sen dessa har byrån varit trasig, lådorna är sneda och går knappt att dra ut. Och det resulterar i att jag nu och då bara vill ta en hammare och slå sönder hela byrån. Nu ska jag inte göra det, utan jag ska verkligen försöka att laga den, på nåt sätt. Skulle kännas jobbigt att behöva köpa en ny, eftersom vi verkligen måste köpa en garderob eller något annat att förvara kläder osv i. Frågan är bara vad man ska köpa?



Sen kom jag på en briljant idé att slå sönder inredningen i de garderoberna som vi redan har i lägenheten. (Det är sånna garderober som liksom är inbyggda i väggen) Och sen montera in nya, fräscha hyllor och skjutdörrar! Det skulle bli så snyggt! Och eftersom vi i sovrummet bara har möbler i EK så tänkte jag mig något sånt här:



Det enda jobbiga är ju att vi bor i en hyresrätt, så det känns ju på ett sätt surt att vi fortsätter att fräscha upp lägenheten när vi vet att vi kommer flytta någon gång. DOCK så vet vi ju säkert att vi inte kommer kunna flytta förrän vi båda har pluggat klart, vilket blir först om 3-4 år. Så på så sätt är det ju värt att få ha det snyggt under tiden. ;)

Men som sagt, någon måste göra det och jag har inte kunskapen. Och ska någon med kunskap göra det så kostar det pengar. Och det har gått alldeles för mycket pengar på slutet.

Jag önskar att jag kunde nöja mig som det är, men tyvärr. Jag har ett behov av att påbörja ett nytt projekt när ett annat är slut. Kanske egentligen inte för att jag tycker det behövs, men för att jag tycker det är kul. Det är kul att hamra, snickra, bygga, måla osv.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: