2010-03-18
 21:54:42

En viktig del av livet försummas

Det har planerats in ännu ett löppass. Imorgon. FREDAG. Våran lediga dag. Vi kommer inte få någon vilodag veckorna framöver. Det är träning 7 dagar i veckan som gäller. Det ska tydligen göra oss bäst. Det är väldigt roligt om det gör oss bäst. Skulle vara grymt att vinna serien. MEN!

Vad är viktigast. Vinna serien eller att ha ett liv? Även om en pass mer i veckan känns fjuttigt så är det en enorm skillnad. Den lediga dagen på veckan är en helig dag. En dag då man inte behöva tänka. Man behöver inte planera. Man tar dagen som den kommer.

Jag skulle aldrig klara mig utan fotboll men ibland blir jag ledsen när jag tänker på allt jag inte hinner med. Och då tänker jag inte på att "jag inte hinner resa när jag vill" osv. Jag tänker på min familj. Mamma. Pappa. Syster. Alfred. Mormor. Kompisar. Johans föräldrar. Det är många man ska hinna träffa, men som man träffar allt för sällan. Och som sagt. Ibland kan jag verkligen bli ledsen när jag tänker på det. Nära och kära är ändå det viktigaste i livet, men ändå väljer man bort det när man skriver på kontraktet för att spela fotboll..

Tänk om det gick att kombinera? Bli bäst i fotboll men ändå ha ett liv.


msth
PUBLICERAT: 2010-03-19, 23:24:32 | URL: http://mathildavarmin.blogg.se/

in med bild med nya frippan babe!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: