2010-06-21
 21:15:55

Vad ville fågeln egentligen?

För några veckor sedan när Texas följde med mig på jobbet så gick vi en sväng bakom huset. Ganska omgående dök det upp en fågel som ganska länge cirkulerade ca 1m ovanför Texas huvud. Jag fick känslan av att fågeln retades med Texas så vi gick därifrån.

Förra veckan när han följde med igen hit på jobbet så öppnade jag fönstret en stund så han skulle få lite frisk luft. När han stått där och tittat ut i ungefär 30sek dök en lite fågel upp igen. Samma sort. Fågel stod i princip still i luften och flaxade sakta men säkert närmare. Jag fick en obehaglig känsla i magen och stängde fönstret på en gång.

När jag sen berättade det här för Johan så berättade han att en arbetskamrat till honom varit på Nydala med sina barn och sin hund och tittat på fåren. Hon hittade ett av fåren liggandes död i hagen med ett litet blodigt hål i huvuvet. Hon trodde genast att hennes hund gjort något och ringde till skötarna och berättade vad hon trodde. Skötarna sa då att det förmodligen är en fågel som dödat fåret genom att picka hål i huvudet. Känns helt sjukt att det kan hända.

Och idag på lunchen när jag skulle gå med Texas till bilen för att köra hem honom så kom samma jävla fågel. Exakt samma kanske det inte var, men samma sort. Vi sprang direk till bilen och körde därifrån. Oros.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: