2010-06-29
 21:05:21

Den finaste hunden

Inatt var det ju som sagt bara jag och Texas i sängen, ändå låg han tätt intill mig hela natten. Vi sov till 09.30, låg och drog oss en stund och gick sedan ut på en promenad. Sedan tvättade, diskade och packade jag för ett kunna ge han all uppmärksamhet resten av dagen. Vi tog en sväng upp till Gammliaskogen. Busade och myste i solen. Sen satte vi oss en stund på balkongen innan vi blev så trötta så vi la oss på sängen och sov i 1½h. Han låg på ena sidan och jag la mig på andra sidan. Efter 5min ställde han sig upp, gick mot mig och la sig tätt intill mig med huvudet på samma kudde som jag låg på. Söt eller vad? Jag är så jävla kär i Texas så det är helt galet. Fick en stor klump i magen när jag lämnade han hos mamma ikväll. Även om det ska bli skönt att vara i Sthlm några dagar så längtar jag till lördag när vi får komma hem till han igen. Då blir det nog bara att packa om för att på söndag dra vidare till fjällen dit han självklart ska följa med. Dock är prognosen 11-12 grader och regn hela nästa vecka och isf väntar vi till veckan efter.

Men som sagt, Texas är den finaste hunden jag träffat. Jag älskar honom. Vi älskar honom. Det blir jobbigt när han ska till sitt nya hem, nu när man vant sig vid honom. Han är som en familjemedlem. Men det är det bästa. För honom och för oss.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: