2010-07-09
 11:58:36

Fjällen, Del 5 (onsdag) - Underbar dag!

På fjällsvandringen lyckades vi, klumpiga som vi är, tappa Texas koppel någonstans på vägen. Hans nya koppel dessutom. Så därför började jag onsdagen med en löptur upp på fjällen i hopp om att hitta kopplet. Efter 20min löpning i ständig uppförsbacke gav jag upp. Mina ben sa ifrån så jag började springa hemåt igen, utan koppel.

Dagen spenderade vi mest kring stugan eftersom vädret var perfekt. Vi lyckades, än en gång med klumpigheten, kasta upp Texas boll i ett träd. Eftersom den bollen är Texas älskling så blev han fullständigt galen av oro. Han hoppade, sprang runt och skrek av frustration. Till slut vi fick ned bollen och hade då världens lyckligaste hund. Lycka!



Mitt på dagen var det dags för Johan att träna. Han körde backträning och slängde sig efter det i sjön. Texas var såklart inte sen att följa efter. Efteråt var han inte lika lyrisk eftersom det bara är ca 13-14 grader i vattnet där.



Sen körde vi en sväng för att hitta nya fiskeställen.


Eftersom det fortfarande var jättevarmt ute ville inte jag vara sämre än Johan, så även jag tog ett dopp. KALLT!



Kvällen innebar självklart semifinalen mellan Spanien och Tyskland. Efter det blev det nattfiske igen. Och denna gången fick även jag prova på fiskelyckan med en fångad öring! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: