2010-01-11
 21:17:29

Ge mig en bra fysik

Stark, snabb och uthållig. Tre egenskaper jag skulle älska att besitta. Tyvärr är så inte fallet.

När det gäller styrkan är det svårt att säga om jag någonsin skulle kunna bli stark. På gymnasiet körde jag väldigt mycket gym eftersom vi hade det som lektioner, dock var jag ändå kass på styrketester. Skulle jag köra varje vecka, året om på gymmet skulle jag självklart bli starkare, men hur stark? Vore kul att testa någon gång.

Snabbheten. Jag har för länge sen insett att jag aldrig kommer att bli snabb. Jag har inte generna för det, tyvärr. Däremot kan jag självklart bli lite snabbare och jag hoppas att jag får vara hel och frisk hela denna säsongen, då har jag kanske möjlighet att öka snabbheten någon procent. Men hur underbart skulle det inte vara att kunna springa ifrån någon? Jag har aldrig fått testa.. Haha!

Sen när det gäller uthålligheten. Jag har aldrig under några säsonger varit så bra på ett köra egenträning som under det här uppehållet. Långpromenader, gympass, löppass. Jag vet att jag har kört betydligt fler än vissa, ändå är dom ett halvt varv före. Vad är grejen med det? Det är orättvist. Varför har inte jag superlungor? Fick i alla fall bevisa för mig själv igår att jag förbättrat mig en aning. Och med tre löppass och ett styrkepass i veckan fram över ska jag bannemig någon gång innan den här säsongen är slut kunna ligga i den första klungan på våra löppass. Det är mitt mål!

Många tycker att jag under Thailandsresan bara ska slappa och njuta av ledighet. Men vi är i slutet av januari då, så det går inte. Mitt mål är att köra samma löppass som dom här hemma. Får kliva upp tidigt på morgonen och göra bort det då, sen njuta resten av dagen. Det är mitt mål iaf. "Det är omöjligt med den värmen", men ingenting är omöjligt va? :)

Vi får se hur det kommer att gå, haha. Jag är i alla fall motiverad.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: