2010-01-08
 19:26:42

8 januari och tankarna flödar

Jag funderar otroligt mycket på studier. Vad jag vill läsa och när jag vill läsa. Mina tankar kring det ändras hela tiden. Just nu är det två program det står emellan: Civilekonom Service Management och Idrottsvetenskapliga programmet. Igår lutade det åt civilekonom, men idag när jag har läst om idrottsvetenskapliga, vad personer säger om programet, vad dom jobbar med osv så känns det mycket mer lockande. Man läser företagsekonomi och kan under en termin välja fria kurser, vilket innebär att jag kan välja fler ekonomikurser. Därmed kan jag kombinera ekonomi med idrott. För idrott är ju mitt liv, så hur perfekt vore det inte att få jobba inom idrottsverksamheten på olika sätt. Genom det kan man även komma åt att jobba med barn och ungdomar som jag verkligen skulle älska att göra.

Som sagt, tankarna ändras jämt och ständigt, men dagens tankar känns faktiskt rätt bra.

Och då är frågan när man ska börja plugga. Igår sa jag till mamma att det vore perfekt att börja till hösten när Johan fortfarande jobbar. Då kan jag jobba extra och slippa ta studielån. Men då idag kom jag och Patricia in på utlandsresan vi tänkt på. Och den måste ju göras efter säsongen, vilket innebär att studierna får skjutas på till våren. Ev nästa höst. Beroende på vilket program jag väljer.

Försöker tänka att jag bara är 20 år och att jag har inte någon brådska. Finns ju många som väntar väldigt länge, men samtidigt vill jag inte hinna bli allt för bekväm med att tjäna pengar. Då kommer jag aldrig att börja. En utlandsresa med Patte och sen studier, så får det bli! Planerar dessutom att läsa ett år i USA som utbytesstudent. Vore grymt häftigt och möjligheten finns ju på båda programmen. En bra plan! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: