2010-12-01
 17:13:11

Ihopplock i köket

Jag har blivit väldigt experimentell i köket sen Johan åkte. Jag försöker att handla så lite som möjligt och slänger istället ihop allt möjligt som redan finns i frys, kyl och skafferi.

- Igår blev det en korvgryta bestående av grillkorv, lök, paprika, äpple, mango chuttny, matlagningsgrädde, soja, vitlök, salt och peppat.
- I söndags slänge jag ihop en baconpasta med färska champinjoner, paprika, majs, lök, köttfond och valfri pasta.
- Och ikväll gör jag lax i ugn med soltorkade tomater, vitlök och fetaost på. Vi får se om även det blir gott! :)

Fick precis ett sms med frågan om jag var sugen på att hänga med på pipes med några från laget för musik-quiz. Jag önskar verkligen att jag hade ro för det men satan så mycket det är i skolan just nu. Det här är första perioden på hela terminen som det känns som att tiden inte kommer att räcka till. Lördag har jag vigt åt mamma men i övrigt kommer mesta dels av tiden att ägnas åt plugg, för att efter nästa fredag kunna ta jullov från alla måsten. Det kommer att firas med julsittning med IVP, sjukt taggad! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: