2010-08-25
 14:34:46

Stök och bök

Nu har jag precis varit uppe till en snickare där uppe och klagat över det rinnande vattnet som stör våran sömn. Han sa att dom skulle försöka göra något åt det idag. Är det samma sak inatt ska jag ringa och begära avdrag på hyran. Inte bara på grund av det droppande vattnet inatt utan för HELA våren som inneburit att MÅSTA vakna 07.00 varje morgon när dom börjar hamra och banka ovanför vårt sovrum. Som tur är måste vi ju ändå kliva upp vid den tiden eftersom vi jobbar, men det behöver ju inte dom veta. Vore gott att slippa hyran någon månad eller två i höst.

Har precis städat och gjort fint i garderoben som i sommar varit ett bombnedslag. Jag blir lika förvånad varje gång över hur mycket kläder jag har som jag aldrig använder. Jag kan ändå inte förmå mig att släng något.. annat än i tvätten. Imorgon ska det tvättas upp en massa kläder så jag har mycket att välja på inför skolstarten! ;)


Före                    Efter

Före                   Efter

Har hunnit dammsuga sovrummet också men eftersom det luktar SKIT om dammsugaren så ska jag nu åka upp på Elektrolux och inhandla nytt filter och nya påsar så att resten av lägenheten också kan dammsugas.
När jag ändå åker iväg ska jag förbi och skadeanmäla bucklan på bilen. Idag lossnade även högra backspegeln!? Min bil mår inte bra. Håll tummarna att jag slipper betala flera tusen i självrisk för den där bucklan.

Jag återkommer..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: