2010-08-29
 13:57:52

Dagens goda gärning

Vi fick agera hundräddare idag. Jag stod och tittade ut genom fönstret och såg en hund springa lös utan husse eller matte. Jag visste att den hunden bor nere vid vägen och brukar sitta ute själv i ett koppel på gården. Jag gick ner och knackade på. En gammal dam öppnade och jag frågade om hon saknade sin hund. Hon hade inte ens märkt att han var borta. Jag sa att vi ska gå ut och gå en sväng med "vår" hund och att vi kunde titta ifall vi hittade honom. Hon blev väldigt glad och sa att hon själv inte kunde gå ut (väldigt gammal och kunde knappt gå) Så vi gick en sväng och hittade honom rätt fort. Det var tur vi hade med oss Texas för den andra hunden var väldigt intresserad av honom så det var lätt att locka honom hem till sitt hem igen. Den gamle damen kom med två hundra kronor och ville ge oss det, men vi tackade såklart nej till pengarna.

Det var dagens goda gärning.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: