2010-04-22
 17:52:00

Nytt

Första arbetsdagen "själv" på jobbet är avklarad. Kollegan har dragit till USA (jag är inte liiiite avis), så nu blir det fullt upp i två veckor. Har gått bra idag i alla fall, förutom sista timmen.

Idag gjorde jag premiär på restaurang Rhodos också. Lunch med Mathilda och Elle. Super!

Idag provade jag en ny maträtt igen och den blev faktiskt riktigt god. Dock hade jag velat ha en sås till. Så nästa gång blir det nog en sås på gräddfil och sambal. Jag åt istället en avokado till. Mumma!

4 st laxfiléer
 0.5 tsk salt
50 g smör
0.5 dl ströbröd
2 dl grovhackade cashewnötter
0.5 tsk sambal oelek
1 st lime

Sätt ugnen på 220 grader. Lägg fisken i en ugnsfast form och salta ovanpå. Smält smöret och rör i ströbröd, hackade nötter, sambal oelek, hackad vitlök, limeskal och saft från limefrukten. Bred över blandningen på fisken. Stek i ugnen i 20–30 minuter. Servera med ris.


Pat
PUBLICERAT: 2010-04-22, 23:45:03

Vad kreativ och duktig du är! Lät supergott!

Nu har Johan Pattes kompis kommit iaf. Sjukt skoj med svenskt folk :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: