2010-04-20
 21:06:52

Påväg mot något bra?

Nu har vändningen börjat. Fick magnetröntga ryggen förra veckan och det visade ett diskbråck längst ner i ryggen och en förslitningsskada en bit längre upp. Dock så var ett litet diskbråck som inte går ända ner i nervroten, därför får jag inga strålningar ner i hela benen, utan det irriterar annat som är omkring diskarna, därför irritationen i rumpmusklerna också. Förslitningsskadan däremot som sitter högre upp påverkas jag inget av, inte som jag känner själv iaf. Har inte ont där. Så det är bra.

 Skönt i alla fall att veta varför jag haft ont så länge och väldigt skönt att få köra igång med övningar som förhoppningsvis ska göra mig smärtfri. Det är egentligen "simpla" övningar om hur man ska arbeta med ben och höft utan att slita på ryggen, som jag gör hela dagarna nu. Dessa simpla övningar är för mig otroligt svåra så nu är jag grymt motiverad att träna och verkligen bli bättre!

Jag fick dessutom en sjukgymnast som verkar kanon och som verkligen vill pusha och hjälpa mig, det uppskattas!


Varför nervös, varför byta sida.. jag ältar inte?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: