2009-09-08
 07:57:33

Jag och Alfred

Igårkväll spenderade jag kvällen som barnvakt åt Alfred. Killen brukar somna mellan 19.00-20.00, så när jag kom dit strax efter sju så var han jättetrött. Jag bytte blöja, tog på pyjamas, gav välling och la honom i sängen. Där vred han sig en stund och verkade vilja somna. Jag smög ut och efter 30 sek börjar han grina lite så jag gick tillbaka. Då stod han upp i sängen och när jag sa att han ska sova börjar han bara flina. Underbara unge!

Så vi sätter oss i soffan och tittar på tv, kollar i böcker, leker med min mobil, äter ännu mer välling, kittlas och skrattar.. och sedan somnar han i min famn vid 21.15, helt utslagen.

Kort och gott så var det en underbar kväll. Precis en sånn kväll jag behövde!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: