2009-09-17
 22:24:46

En dag kvar av arbetsveckan

En torsdag är avklara och nu återstår bara en fredag av arbetsveckan. Ikväll spenderade jag först en stund som barnvakt till Alfred. Vi gungade gunga, lekte i sandlådan och gick upp och ner för trappan.

Helgen kommer att börja med en bio. "Flickan som lekte med elden" är det som gäller, premiär och allt. Det blir jag, Johan, Macke och Vickan som pallrar oss dit.

Efter bion kommer Johans systers hund Dessie till oss och sover över. Ska bli skitmysigt. Jag vill verkligen ha en egen hund, men tiden finns inte för tillfället. Ifall Johan flyttar och pluggar till brandman måste jag nog skaffa en. För hur kul är det att bo helt själv i en lägenhet? Visst att han kommer hem på helgerna, men att sova själv måndag till fredag varje vecka skulle jag aldrig klara av. Om jag inte skaffar hund så blir det iaf en katt! :)

Lördagen är rätt oklar än så länge. Börjar nog med att ta en lång och välförtjänt sovmorgon. Sen ska jag nog ta en tripp till D&D och Intersport, har ju presentkort på båda ställena. Kl 14.00 spelar Ersboda match. Självklart befinner jag mig på Gammlialäktaren och hejar, tillsammans med dom andra spelarfruarna Lisa och Vickan! Kvällen är oklar. Kan bli fest, kan bli lugnt. Det bestämt nog på lördag. Vad det än blir så blir det nog väldigt bra :)

Söndagen kommer att bli en total fotbollsdag i soffan:
Kl. 12.15 IF Brommapojkarna - Djurgårdens IF (Canal+ sport 1)
Kl. 14.30 Manchester United - Manchester City (Canal+ sport 1)
Kl. 17.00 Chelsea FC - Tottenham Hotspur (Canal+ sport 1)

Undra hur många par som finns där båda är lika fotbollstokiga och verkligen kan längta och sen sitta och njuta av 6 timmars fotboll? Skönt iaf att jag och Johan är lika där. I like it! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: