2009-11-29
 13:16:28

Söndag och första advent

Söndag idag och första advent. Julafton närmar sig med stormsteg och det måste väl alla gilla. Jag gör det i alla fall. Idag har vi ljus tända för att värma denna kalla lägenhet.

Idag har det burits från gamla förrådet till det nya. Det gick otroligt fort, så det är skönt. Nu är det bara allt som ska slängas som ska köras bort. Det fixas nog till veckan.

Alfred skulle som sagt komma hit, men än en gång blev det inställt. Så istället gick jag ned till Tenton och körde styrkepasset som jag inte hann göra igår. Skönt att ha det gjort. På torsdag är det dags för nästa pass. Samma övningar men färre repetitioner och mer vikt. Det blir nog bra!

Nu ska jag stryka julgardinerna och sätta upp dom i köket. I vardagsrummet och sovrummet blir det inga julgardiner. Julgardiner är ju inte jättefina så det får räcka i köket.

Nu är det bara granen som fattas. Men den flyttar inte in förrän söndag den 13e tror jag. Det blir nog lagomt.

Förutom att stryka julgardiner måste tvätten sorteras och sen ska jag skjutsa Johan till Nolia där dom har fotbollsträning. Jag stannar nog och kikar en liten stund även jag. Sen är det såklart fotboll på tv som gäller idag.

Trist att helgen snart är slut. Helger är ju faktiskt välli välli sköna.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: