2009-11-22
 15:13:58

Lyckad och misslyckad

Gårdagskvällen började jättebra. Vi var väst på stan i Eriks lägenhet. Det var först jag och Lisa. Vi köpte Pizza, gjorde oss i ordning och satt och pratade. Senare kom Forsa och sen även Wictor och Bea. Det blev otroligt mycket fotbollssnack, såklart. Det var supertrevligt! Precis innan vi skulle gå ut kom även Nina.

När vi skulle ut åkte Wictor och Bea hemmåt, Forsa gick på schlagern och Lisa, Nina och jag gick mot Allstar. Jag gick först till vakten och frågade om jag fick ta in två stycken på mitt p-leg. "Njae, alltså egentligen får man ju inte det men... vilket restaurang jobbar du på?" "Rex", sa jag. "Då kan ni ställa er i längst bak i kön." Vi gick och ställde oss längst bak i kön och väntade. Efter 10min var vi framme vid vakten. Nina gick in, Lisa gick in.. sen visade jag mitt vanliga leg och även p-leget. "Vi har åldersgräns på 22år här, tyvärr" "Ja, men nu har jag ju faktiskt p-leg och kommer in med det på ALLA ställen i hela stan, varför ska jag inte kunna komma in här då?" "Nej tyvärr, vår policy är 22år". Jag blev less som fan, vände ryggen emot och gick därifrån.

Jag promenerade hemåt...

"Förfesten är alltid bäst" brukar man säga. Igår stämde det verkligen.

Ikväll blir det att gå på Dalen-match med Johans föräldrar. Trevligt!

Hejsvejs!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: