2009-11-24
 17:28:13

Intressant lunch

Jag äter i princip varje dag på Restaurang Balder eftersom jag har matkuponger där. Gratis är gott. Jag sitter oftast själv, om inte andra i laget äter där också. Äter man själv sitter man ju inte direkt och pratar.. man lyssnar på ljudet omkring sig. Idag satt det fyra äldre damer i 75-80 års ålder vid bordet bakom mig. Det var fräscha damer ska jag säga er. Det var någon av dom som fyllde år för det skålades med jämna mellanrum för födelsedagen. Hon som fyllde år sa att hennes man häromdagen att ubrast i gråt. Detta på grund av att han var orolig att han inte skulle få fira fruns nästa födelsedag tillsammans. Mannen hade tydligen cancer. Jag längtar inte tills jag är i den åldern...

Sedan berättades det om en rolig dröm. (Observera att det fnissades rätt vilt) Hon hade drömt att hon och hennes man skulle göra "det" men att han "inte kunde få upp den". Det slutade med att dom gick till läkaren för att få veta problemet. Damen som hade drömt detta beklagade sig över att hon vaknat och inte fått drömma vidare och få veta orsaken.

Det är fult att lyssna på andras samtal, men jag satt en meter ifrån och kunde inte direkt sitta och hålla för öronen. Det var nästan så att jag själv började fnissa när den gamle damen berättade om sin dröm. Haha!

Anledningen till att jag vet att dom var 75-80år är för att en av dom sa "nu när vi snart är 80år.."





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: