2009-06-01
 21:05:42

Fotboll

Nu är jag i en sån där fas då jag bara ser nackdelar med fotbollen.
- Jag kan inte resa bort när jag vill
- Jag missar ofta "släktträffar" och liknande.
- Jag måste in princip alltid stressa efter jobbet.
- Jag får inte vara med i brännbollsyran och liknande evenemang.
- Jag kan inte följa med mina "icke-fotbollsspelande" kompisar ut en lördagkväll för att jag har match.
- Jag hinner aldrig över kvällen åka iväg och hälsa på mormor/farmor pga av distansen.

Men samtidigt..
- Jag älskar att vara bland dom i laget. Vad skulle jag göra alla kvällar om jag inte fick åka och umgås med dom?

Förmodligen tänker jag såhär negativt på grund av att vi inte vinner. Att börja vinna skulle nog få mig att tänka om. Jag längtar att få hurra efter en match. Senast JAG var med och vann en match var seriepremiären förra året mot Sunnanå. 9 april 2008 alltså. Sen dess har vi vunnit TVÅ tävlingmatcher. Bälinge hemma förra året och Älvsjö borta i år. Jäklar var jag saknar det. Året vi gick upp. Även fast jag missade halva säsongen var det underbart.

Låt vändningen komma.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: