2009-01-28
 12:44:41

Stöcksjöbarnen

Jag minns!

På vintrarna åkte vi snowboard i en 60m "lång" backe. Vi åkte skridskor på sjön, lekte röda vita rosen och åkte skoter. På somrarna pallade vi äpplen och jordgubbar. Vi klättrade i träd, cyklade på stigar i skogen, tältade, badade i sjön, fiskade och lekte massvis med lekar. På vårarna när snön smälte bort och det blev översvämning åkte vi runt på flottar nere vid sjön. På höstarna när mörkret drog över byn berättade vi skräckhistorier för varandra och körde anden i flaskan. På rasterna på skolan spelade vi fotboll, lekte med dagisbarnen, byggde kojor i skogen, hoppade hopprep och spelade pingis. Efter skolan åt vi massor med rostade mackor som vi doppade i O´boy. På kvällarna spelade vi Counter-Strike eller Worms. På helgerna hyrde skräckfilmer olagligt hos en gubbe i byn. Vi var barn och vi skapade minnen.

Jag minns som om det vore igår. Någon dag i framtiden ska jag köpa tillbaka vårt hus i Stöcksjö och låta mina barn få skapa sina egna minnen, precis som vi gjorde. Stöcksjöbarnen.

Visst var det härligt att vara barn?


Pat
PUBLICERAT: 2009-01-28, 13:02:21

Åh, vad jag ryser. I min värld är Stöcksjöbarnen Nybybarnen- Vilken underbar tid. Utan bekymmer. Utan stress. Bara med hopp, glädje och förundran inför morgondagen. Barndomen, låt oss aldrig glömma den!


linn w
PUBLICERAT: 2009-02-02, 14:58:39

fint skrivet...men moa, 60m lång backe?! pröva med 15 ;) för visst menar du den vid badet?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: