2009-08-25
 21:39:04

Det finns mycke bra musik

Foo Fighters - Times like these
"It's times like these you learn to live again
It's times like these you give and give again
It's times like these you learn to love again
It's times like these time and time again"

Det finns många låtar som ger hopp, glädje och inspiration. Kanske inte bara för att det är en fin melodi, en bra text eller en skön röst. Utan för att man hörde den låten vid ett speciellt tillfälle som man gärna minns. Sen finns det såklart vissa låtar som får en att tänka på lite mindre roliga saker. Sen finns det sånna låtar man minns exakt vid vilket tillfälle man hörde den allra första gången..

The Perishers - Pills
Den här låten hörde jag första gången när jag gick första året på Dragonskolan. Vi satt en hel drös med ungdomar inne i gympasalarna för att lyssna på en gammal man som berättade om sin tid under andra världskriget. Den här låten spelades då.

"One may think we're alright
But we need pills to sleep at night
We need lies to make it through the day
We're not ok"

Group 1 Crew - Forgive me
Den är inte riktigt i den genre jag brukar hålla mig till, men jag fullkomligt älskar den.

"In many ways, many times I told myself it was ok
And anger was the price that was paid
While these faded dreams just screamed to bring them home"

Sen finns det ju hundratals låtar från One tree hill som jag fastnat för direkt vid det tillfället och som sedan påminner mig om dom scenerna i serien. Det är ju trots allt världens bästa serie, så det är ju inte konstigt att dom bjuder på världens bästa låtar då!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: