2009-04-29
 11:10:51

Vad ska man bli?

Jag är sämst på att updatera bloggen, jag vet. Skrev det här igår men glömde publicera det.

Jag har funderat ofta på slutet vad jag vill plugga till. Det är ju skitsvårt att veta. Jag eggar sönder avsnitt av tv-serien "Sjukhuset" och blir alltid lika faschinerad. Speciellt på läkarna som får jobba med barn. Tänk att få hjälpa en för tidigt nyfödd bebis eller ett barn med cancer. Det är hemskt att se dom sjuka, men fantastiskt när det slutar lyckligt. Samtidigt som det verkar som ett intressant yrke så är det bara att glömma eftersom mina betyg absolut inte räcker till.

Sen tycker jag brandman verkar sjukt spännande också. Jag vill ha ett aktivt jobb där man får träna, vara i rörelse och gärna ute ibland också. Nackdelen med detta är ju att utbildningen är på Sandö. Trivs ju bra i Umeå.

Känner en tagg att gå Idrottsutbildningen också, bara för att jag tror att utbildningen är rolig att att människorna på utbildningen förmodligen är rätt lika mig. Men, vad blir man då?

Kanske ska följa min dröm från barnsben och bli delfinskötare. Man det enda stället i Sverige då är ju Kolmården, och jag vill ju inte bo där nere tills jag är 65 år..

Det är inte lätt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: