2008-10-15
 15:33:42

En funderardag..

Livet är ibland svår.. fast den kanske egentligen inte behöver vara det!

Till exempel när man inte vågar säga en sak. Tio gånger har jag verkligen bestämt mig för att säga det, men i sista sekunden ångrat mig. Varför vågar jag inte? Egentligen borde man bara säga det och sen får det gå som det går.

När jag är ledsen eller orolig över något, vad är det då som gör att det gör så fruktansvärt ont i magen och hjärtat? För det är verkligen något som oroar där nere. Den känslan är absolut inge rolig och jag önskar att jag slapp känna den så ofta.. helst denna oro. Oron över allt! Jag hatar denna oro..

Ofta börjar man också fundera i fel banor. Tänk om jag hade gjort så istället, hur hade det varit då? Vad hade hänt om jag sagt så istället för så? Skulle det vara bättre om jag inte hade gjort det där osv? Skulle vara så grymt spännande om man kunde spola tillbaka tiden, göra ett annat val och sen se hur det hade blivit. Hade det inte blivit bättre, så är det bara att radera och göra det valet man egentligen gjorde..

Nu är det mycket funderationer alltså, men var en sån dag idag. En funderardag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: